< Tagasi
Mihkel Raua Fitnessblogi

Mihkel Raua Fitnessblogi

3 lahendust koduseks treeninguks

17.03.2020

Mihkel Raud

Jõusaalid ja spordiklubid on oma uksed ajutiselt sulgenud. Paljudel inimestel on tekkinud õigustatud mure, mis neist niimoodi saab? Parki jalutama ei soovitata kah enam minna ning kodusel diivanil külitades kipuvad lisakilod nobedalt vatsakesele ronima. Ehk siis: kui ei murra meid koroonaviirus, siis murrab ülekaal.

Maailma lõpp on niisiis käes. Minusuguse jaoks võrdub lukustatud jõusaali uks justnimelt maailma lõpuga. Seda enam, et pideva füüsilise koormusega harjunud organism satub paanikasse, kui mees ühtäkki kaks nädalat kodus passib.

Mida siis teha? Vastus on väga lihtne: kui mägi ei tule Muhamedi juurde, tuleb Muhamedil mäe juurde minna. Muuda oma kodu jõusaaliks ja treeni nii, nagu poleks midagi juhtunudki.

Kuidas? Poodi ei lubata ju enam minna, kust ma need hantlid ja kangid ostma peaksin?  Pealegi on korralik koduse jõusaali sisustamine korralik finantslaks. Majanduses on niigi ärevad ajad, kust ma selle raha võtan?

Rahu! Trenni saab ka ühegi hantlita teha. Järgnevad kolm võimalikku lahendust, millest üks on hädapärane, teine on hea ja kolmas väga hea.

Hädapärane lahendus

Oled kuulnud, et trenažööri on võimalik ise ehitada? Selleks pole vaja muud kui põrandat ja nõudepesuvahendit.

Ei usu? Aga palun:

 

 

 

Pöörane? Kindel see! Tasub sellest hoolimata proovida? Absoluutselt! Kui ei enamat, saad varbad korraks väga puhtaks.

Hea lahendus

Olen sellest varem juba kirjutanud, aga kirjutan veel. Praegu on vältimatu aeg 7-minuti-treeninguks, mis koosneb tosinast harjutusest. Klassikaline treeningkava näeb välja selline:

1. Harkihüpped

2. Seinaiste

3. Kätekõverdused

4. Kõhulihased

5. Pingile astumine

6. Kükid

7. Triitsepsi kõverdus pingil (või kasvõi diivanil)

8. Plank

9. Põlvetõsted

10. Väljaasted

11. Kätekõverdused ja rotatsioon

12. Küljeplank

Iga harjutust on mõistlik ajaliselt mõõta. Mina kasutan selleks äppi nimega Seven – 7 Minute Workout (olemas nii Androidi kui iOS-i jaoks). Panen käima ja kuulan, kuidas virtuaalne treener mind püsti-pikali kamandab. Ilusad animatsioonid on kah juures, et ma harjutusi ikka õigesti teeksin.

Tundub liiga lihtsana? Noh, proovi hakatuseks ära ja hinda treeningkava lihtsust uuesti. 7-minuti-treeningu peamine eeldus on see, et annad harjutusi tehes absoluutse maksimumi. Kui lihased ei kiunu, teed midagi valesti.

Lisaks ei käsi sul keegi ühe ringiga piirduda. Pane või terve päev jutti, kui jaksad! Ja mine tagasi jõusaali, kui praegune kriis läbi saab. Suurema ikalduse aitab 7-minuti-treening üle elada, korralikku täistreeningut aga paraku ei asenda.

Väga hea lahendus

7-minuti-treeningu äpid on reeglina ingliskeelsed. Ja paljudele ei pruugi too treeningkava üldse sobidagi. Mis toob mu viimase ehk kõige parema lahenduse juurde.

Golden Clubi treenerid on üles filminud erinevad kodus tehatavad treeningkavad. Treeningud on jaotatud gruppidesse (lihastreening kogu kehale, lihastreening lihasgruppide kaupa, keha ja meele treeningud). Videotreeningute loetelu täieneb jooksvalt ja sul pole vaja muretseda, et treening ühekülgseks jääb.

Kliki siia ja treeni! 

Hoia end ja teisi ning tule välja alles siis, kui spetsid olukorra ohutuks hindavad!

Foto: Karen Härms

Kõik postitused