< Tagasi
Treener soovitab

Treener soovitab

Miks külastada keha ja meele rühmatreeninguid?

17.02.2022

Keha ja meele tundides võib rühmasaalis kohata üldjuhul antud treeningute tuliseid fänne kui ka juhuslikke proovijaid, kes valdavalt on positiivselt üllatunud, sest ei tea üldse, mida antud treeningutest oodata. Inimesed, kelle painduvus on keskmisest parem, naudivad seda, mis on nende jaoks kerge sooritada. Need, kelle keha on jäigem ja vähem liikuvam, pigem kardavad tundides osaleda, sest see tundub raske ja keeruline kui mitte võimatu üritus. Golden Clubi treener Katrin Koort selgitab, miks külastada keha ja meele rühmatreeninguid.

Keha ja meele tundide kasutegurid

Tegelikult võiksid keha ja meele tundides käia kõik olenemata painduvusest, soost, vanusest või treenituse tasemest. Paraneb rüht, tasakaal, painduvus, liigesliikuvus, tugevneb kogu keha. Keha ja meele treeningud on erinevad joogad, Pilates, LesMills BodyBalance, EnergyFlow, meditatsioonid jms. Mõni neist on jõulisem, mõni liikuvam, mõni rohkem asendis püsides aeglasem. Heal treeneril on alati pakkuda alternatiivseid harjutusi kui üks või teine asend või liikumine ei peaks sobima.

Oluline on tunnetada oma keha, mitte endale liiga teha, nautida protsessi ja olla hetkes. Keha ja meele tunnid on rahulikuma tempoga praktikad, kus on hea luua kontakti oma kehaga ja panna tähele, milline on hingamine, mis toimub meeltes, kuidas sa ennast antud hetkel tunned. Läbi füüsilise liikumise ja ka asendites püsimise on lihtsam panna tähele hetke kus viibid ja tunnetada seda kõikide oma meelte ja kehaga.

Ole kohal ja leia meelerahu

Enamus tundides võetakse tunni lõpuks tempo maha, lastakse kehal puhata. Seepärast arvatakse tihti ka, et keha ja meele tunnis käivad nö usklikud, kes lootosasendis mediteerivad, tegelevad hingamisega ja on ilmselt kõik veganid. Antud tundide mõte ei pea olema „vaimne  kirgastumine“, vaid pigem toimuvat teadvustada. Olla kohal, püsida ühes tegevuses ilma, et mõtleks juba järgmise ja ülejärgmise tegevuse peale. Meelerahu, mis tekib nendes tundides, aitab ka igapäevaelus tähele panna iseennast olevikus, panna tähele lõhnu, värve, maitseid ja elamusi. Lasta asjadel juhtuda, lasta mõtetel ja kujutluspiltidel tulla ja minna, vabalt vahelduda, et meeltes oleks ruumi uuele.

Kõike seda saab kogeda ja saavutada ka jõutreeningutes. Keha ja meele treeningud on lihtsalt teistsugune võimalus võtta aeg maha ja tegeleda iseendaga. Golden Clubis saab osaleda erinevates keha ja meele treeningutes, mis on rühmatreeningute plaanis märgitud helekollase värviga.

Kui oled muidu jõutreeningu harrastaja, loodame, et said siit postitusest natuke motivatsiooni juurde, miks külastada keha ja meele rühmatreeninguid. Tule ja proovi mõnikord joogat või BodyBalance’it, et astuda igapäevasest rutiinist välja, kogeda kõigi oma meeltega midagi uut ja teistsugust.

Kõik postitused